marți, 28 aprilie 2009

Creativitate si eficienta ?!

Acest articol din ZF abordeaza foarte interesanta intrebare "cum sa ai o echipa creativa si sa respecti si deadline-urile"?
Per total, articolul oferta o perspectiva destul de buna asupra problemei si importantei creativitatii. Argumentele par chiar de bun simt managerial. Cu toate astea stau si ma intreb: de ce doar foarte putini (middle) manageri din companiile de dezvoltare software (si poate si din alte domenii) din Romania mai si aplica principiile de acolo. E clar ca in practica se intampla sa "dai de lucru (ordine)" oamenilor si sa impui termene, ceea ce poate inseamna creativitate zero. Impresia mea este insa ca asta se intampla in 90% din timp in companiile noastre. Sau poate am eu o falsa perceptie asupra realitatii?

As mai comenta urmatoarea remarca: "Stresul limiteaza. Creativitatea are nevoie de libertate pentru a excela, iar managerii sunt cei responsabili pentru cum performeaza angajatii. Ca manager trebuie sa te asiguri ca le dai angajatilor o cantitate corecta de lucru. Daca angajatii mei au prea mult de lucru, atunci nu sunt un bun manager". Eu unul as formula altfel: ca manager, trebuie sa te asiguri ca angajatii tai au o buna viziune asupra proiectului si au acces la resursele de care au nevoie sa-si puna in practica ideile. Daca ai noroc de niste oameni motivati in primul rand de munca pe care o fac si iti faci timp sa-i mai indrumi cand e cazul, ideile si ceea ce e de facut o sa vina direct de la ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu