luni, 9 martie 2009

Leaderi si project manageri

Sintetizez o discutie de pe grup de LinkedIn: "Managers manage processes. Leaders lead people". O companie care vrea sa faca performanta in zilele noastre nu se mai bazeaza pe procese ci pe oameni. Am trecut de vremurile in care un project manager administra niste resurse si distribuia niste task-uri. Suntem in vremurile in care un leader conduce o echipa formata din oameni inteligenti si autonomi. In care principala lui prioritate e ca oamenii sa fie motivati si ca angrenajul sa mearga cat mai eficient.
Project managerul modern e un leader cu o buna viziune, care inspira oamenii si-i plaseaza la locul potrivit lor, unde lucreaza cu cea mai mare placere si dau randamenul maxim. Administreaza proiecte monitorizand progresul, intervenind acolo unde sunt probleme, facilitand comunicarea dar nu spunandu-le oamenilor ce sa faca. Ei stiu cel mai bine, ca de-aia compania a angajat oameni inteligenti si cu expertiza. Managerul da directiile si prioritatile.
Si mai trebuie sa faca ceva foarte important si incredibil de complex: sa administreze reteaua de interactiuni intre membrii aceleasi echipe, intre echipa si exterior, intre un membru al echipei si un coleg din alta echipa, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu